Antropofagi

tisdag 13 februari 2018

Uppföljning partipolitik + insikt

Nu: Uppföljning på denna uppföljning för Antropofagis prediktion för svensk inrikespolitik. (Uppföljning 1; uppföljning 2; uppföljning 3; uppföljning 4denna uppföljnings prediktion.)

Underlag: Väljarbarometern för januari 2018.

Resultat:



***

Parentes: Jag inser att det är fullkomligt meningslöst att försöka gissa framtiden. Det intressanta med att göra prediktioner är att kalibrera sina egna confidence levels. Så, det handlar inte om att gissa rätt eller fel, utan om att systematiskt se om ens confidence levels visar sig korrekta. Om jag sätter confidence level 70% på 100 prediktioner, är jag välkalibrerad om 70 procent av dessa besannas. Går färre in är jag över-konfident; går fler in är jag under-konfident.

Antropofagi har nu, efter många om och men, förstått syftet med prediktioner och uppföljningar av det här slaget. Återstår att se om det görs slag i sak och predikteras lite här framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar