Antropofagi

tisdag 4 april 2017

I något avseende ett cirkelresonemang avseende psilocybinets effekter avseende Openness avseende

 
Antropofagi har som bekant knarkat lite.
 
Tack vare psilocybinet har jag blivit mer open minded, dvs. rankar jag högre på Openness. En sådan effekt är nämligen belagd i forskning, som det heter. Och jag känner helt klart igen mig i effekten, främst med avseende på musikkonsumtion.
 
Tack vare en högre Openness tar jag till mig resonemang som jag kanske i normala fall skulle motsätta mig, t.ex. om att psykadeliska droger inte har några särskilda (positiva) effekter.
 
Således leder min ökande Openness till att jag köper att svamptrippen inte kan ha lett till någon ökande Openness.
 
Och utan ökad Openness behöver jag givetvis inte ta till mig argument som jag under normala omständigheter inte hade varit öppen för.
 
Således kan jag hålla fast vid tron på ökad Openness.
 
Etcetera in absurdum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar