Antropofagi

fredag 27 oktober 2017

Inte särskilt tydligt förtydligande av rant

Det jag alltså egentligen säger här är att jag ogillar ovetenskaplighet, även i form av likhetsfeminism och socialkonstruktivism, men att jag gillar jämlikhet, även mellan könen, dvs. jämställdhet. Dessutom tror jag att biologiska skillnader, triviala fysikaliska sådana såväl som kognitiva (även dessa är naturligtvis fysikaliska - jag är ingen dualist heller!), har lett till ojämställdhet. Därför är jag, i den mån jag är feminist, vilket nog är i en avsevärd mån, intresserad av att skapa så lika förutsättningar som möjligt. Eftersom kön är en biologisk distinktion i en utsträckning som många andra gränssnitt för ojämlikhet inte är, är jämställdhet en mycket central fråga, då ojämställdhet tenderar att uppkomma.
 
Vilket, eventuellt, lite liknar det gästen i senaste DK säger kring just feminism:
 

 
Okej, igen, "ännu" tydligare (<-- kul bruk av citationstecken tycker jag själv!):
 
 
Det är vettigt att arbeta för jämställdhet - ojämställdhet tenderar att uppkomma pga. ovan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar