Antropofagi

fredag 25 maj 2018

Jag tar avstånd från nästan allt våld, och vill utrota stora delar av mänskligheten

Antropofagi vill i förebyggande syfte passa på att ta avstånd från allt våld som hans svans av nätkommentatorer kan tänkas idka. Så även hot om våld och andra trakasserier. Jag föreslår att alla tillsvidare förhåller sig till Svea Rikes Lagbok, i någon förhållandevis samtida utgåva, även om jag är lite besviken på Scientologernas inflytande över densamma.

Jag tycker att alla har rätt att tycka och tänka vad de vill, samt att alla har rätt att tycka och tänka vad de vill om vad andra tycker och tänker. Jag tycker att liberalism är den hittills bästa metaprincipen, där vi i största möjliga grad försöker åstadkomma Yttrande- och Åsiktsfrihet. Men om t.ex. en Demon-gud lovar att jorden förvandlas till diarré nästa gång någon nämner ordet "fåfänga", då föreslår jag att vi i pragmatismens och utilitarismens namn ändå förbjuder detta ord, samt även försöker utplåna minnet av ordet från alla levande människors medvetanden. För säkerhetsskulle tycker jag att en hemlig kult ska bevara vetskapen om det förbjudna ordet i en liten ampull av människoben, som traderas mellan släktled i ett system av dolda grottor där en evig eld ska brinna. Utsläckes elden så utsläckes också Kunskapen Om Ordet, och endast Kunskapen Om Ordet ska förhindra att ordet någonsin brukas.

Vi kanske också bör skära ut tungan på alla människor som talar svenska, samt förinta alla skriftliga källor på svenska språket. Och gärna alla indoeuropeiska språk, eftersom det medelst intrikata slutledningar kan gå att rekonstruera svenskan från t.ex. hindi, via forngermanska. Jag skarvar lite här, men ni kanske fattar.

För att helga mänsklighetens särart och säkra dess fortlevnad, tycker jag att vi genetiskt manipulerar alla kattdjur att hänsynslöst anfalla och stympa ansiktet på barn som brukar typiskt svenska fonem. Vi vill inte riskera att svenska språket återuppstår spontant i någon obskyr population - detta borde vara möjligt givet MWI. Vårt dolda grottsystem ska också kunna fyllas med grön och fasansfull gas medelst en enkel knapptryckning, skulle den hemliga kulten någonsin degenerera till en kollektiv dödskult med Mänsklighetens Slutliga Lösning i sin målformuleringsagenda. Den som vakar över knappen skall bära en pälsbrämad mantel och dubbas till Herren Över Allt Liv.

Skulle den hypotetiska Demon-guden utebli föreslår jag att vi också avstyr resten av projektet.

Så slutligen avsäger jag mig allt ansvar för vad andra människor gör - även människor jag har spärrat in i en cell och hypnotiserat i 70 år med psilocybinsvampar och riktade högtalare. Budskapet? Döda alla journalister. Miljöpartister. Partisaner. Fasaner. Söner. Och sölkorvar.

När mitt offer sedan begår dessa illdåd kan jag peka tillbaka på denna text och skrika: HA! Se där! Jag VISSTE att det här skulle hända! Jag FICK det att hända! Men jag gjorde INGET för att förhindra det!

Ni kan inte döma mig. Ni kan inte glömma mig. Sluta hoppas. Sluta knoppas. Vårens sista blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar