Antropofagi

lördag 4 mars 2017

Färdrapport, epilog

En sak till ang. färdrapporten. Trippen hade för mig inga som helst erotiska konnotationer. Jag skulle inte vilja resa med en person som vill vara fysisk med mig. Enskildheten i gruppen var helt central.

Jag skulle också vilja rekommendera resan för många personer som jag däremot inte skulle vilja resa tillsammans med - dock givet att de vidtar relevanta förberedelser och givetvis att resan sker frivilligt, som jag redan diskuterat.

Jag kan också tycka synd om personer som jag tror aldrig kommer vilja resa. Det känns lite sorgligt att välja bort de här upplevelsen, kanske inte minst då många nog gör det på grund av rädsla och/eller okunskap.

Således vill jag lägga ett femte argument till mina argument för legalisering:

A. Folkhälsan
B. Miljonbrotten
C. Den individuella friheten
D. Våldsupptrappningen i kriminella miljöer
E. Hallucinogener är en fin upplevelse och ett bra verktyg för personlig utveckling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar